Постановою КМУ від 05 червня 2013 року № 440, визначено процедуру подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі – декларація), що дає право на початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Згідно пункту 2 Постанови, декларація заповнюється суб’єктом господарювання і подається ним:
- до центру надання адміністративних послуг за місцем розташування об’єкта (об’єктів) нерухомості
- до ДСНС (центрального органу виконавчої влади)
Також, можлива відправка заповненої декларації рекомендованим листом до вищезазначених органів
Поряд з цим, можлива подача декларації в електронному вигляді, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг за посиланням
(https://e-services.dsns.gov.ua, https://diia.gov.ua/ – у розділі сервіси)
Способи подання декларації.
Онлайн
- Необхідно зареєструватись чи авторизуватись на порталі електронних послуг ДСНС за допомогою електронного підпису.
(У разі його відсутності, необхідно звернутись до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів. Заповнити реєстраційну форму, свої паспортні дані та номер платника податків. Перелік центрів – за посиланням, яке знаходиться на сайті https://diia.gov.ua/).
- Заповнити онлайн-форму на отримання послуги.
- Накласти електронний цифровий підпис.
Офлайн
- Необхідно звернутися до Центру надання адміністративних послуг або центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки (ДСНС)
- Підготувати такі документи:
– заповнену декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (завантажити декларацію можна за посиланням https://diia.gov.ua/, або в самій постанові КМУ № 440 від 05.06.2013 року).
В обох випадках, для суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику, необхідно надати позитивний результат оцінки протипожежного стану (оцінка проводиться суб’єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію).
Висновок за результатами оцінки протипожежного стану діє до реєстрації декларації.
Коли потрібно подавати декларацію?
– під час відкриття нового бізнесу;
– на початку використання нових приміщень, будівель та споруд.
Коли не потрібно подавати декларацію?
– під час використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, які розміщені на ринку за схемою, погодженою з органом державного пожежного нагляду.
– під час використання об’єкта за цивільно-правовим договором, без переходу права власності на цей об’єкт, за умови, що декларація подана та зареєстрована власником.
– під час використання об’єктів, які в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.
Згідно пункту 6 Постанови, опрацювання та реєстрація декларації, здійснюється ДСНС або її територіальним органом на безоплатній основі протягом 5 робочих днів з дня її надходження.
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДСНС УКРАЇНИ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ