Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Саф’янівської сільської ради працював як структурний підрозділ Саф’янівської сільської ради з метою надання адміністративних послуг 43 тис. мешканцям громади. Центр є моделлю інтегрованого офісу, діяльність якого здійснюється виключно через адміністраторів за принципом «єдиного вікна».
Упродовж 2023 року Центр працював над:
- впровадженням нових адміністративних послуг: грудень 2022 року надавалося 289 адміністративні послуги, на грудень 2023 року – 313 послуг;
- спрощенням, оперативністю та покращенням умов їх отримання: інтегрування послуг за принципом «Життєва ситуація»;
- інформуванням та консультуванням заявників щодо надання адміністративних послуг: надано консультацій 15 тис. громадян ;
- організацією роботи щодо прийому вхідних документів, первинної обробки їх та видачі –вихідного пакету (результату адміністративної послуги) заявнику у період воєнного стану;
- моніторингом і контролем за процедурами і термінами надання адміністративних послуг: протерміновані документи-відсутні;
- залученням представників учасників ЦНАП, що надають адміністративні послуги через ЦНАП для вирішення спірних питань, що виникають в процесі здійснення адміністративних процедур та надання професійної консультаційної допомоги: Ізмаїльський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги надав консультації для 53 мешканцям громади, приватними нотаріусами Ізмаїльського районного нотаріального округу та адвокатами – здійснено консультацій для 234 осіб;
- впровадженням електронної черги: закуплено та встановлено інформаційний термінал « Автоматизована система керування чергою»;
- забезпеченням безперебійної роботи програмно- технічних засобів ЦНАП:
Центр є учасником українсько-швейцарського проєкту «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади «ЕGAP»: проведені заходи, які спрямовані на цифрову трансформацію громади, а саме-стратегічне планування цифрової трансформації, впровадження та забезпечення ефективної роботи цифрових інструментів, покращення якості надання публічних послуг, у тому числі через впровадження електронних сервісів у ЦНАП. Завдяки взаємодії та спільній співпраці з Міжнародною благодійною організацією « Фонд Східна Європа», Центр отримав спеціальне обладнання – сканери-зчитувачі ID-паспортів та закордонних паспортів, отримав можливість підключитися до Платформи СВОЇ. Для окремих категорій мешканців громади, утворено пересувне віддалене робоче місце адміністратора із застосуванням спеціального автоматизованого комплексу « Мобільний кейс» ;
- застосуванням ефективної роботи цифрових інструментів, у тому числі через впровадження електронних сервісів у ЦНАП: Завдяки підтримки наших партнерів швейцарсько-української Програми EGAP, ЦНАП отримав меблі та комп’ютерну техніку для облаштування робочого місця для самообслуговування. У кожного відвідувача з’явилася можливість самостійно ,у будь-який час, скористатися Інтернет-мережею, зайти у свою електронну поштову скриньку, роздрукувати чи зробити ксерокопію документа або скориставшись Єдиним порталом державних послуг Дія, отримати адміністративну послугу. З метою надання якісних адміністративних паспортних послуг мешканцям Саф’янівської сільської ради, ЦНАП отримав робочу станцію для оформлення та видачі паспортних документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус. У відділі «Центр надання адміністративних послуг» Саф’янівської сільської ради та ВРМ відділу «ЦНАП» в старостинських округах працює шеринг документів через застосунок Дія;
- створенням безперешкодного середовища у приміщенні ЦНАП для всіх груп населення, забезпеченням рівним можливостей кожній людині реалізовувати свої права та отримувати послуги на рівні з іншими: облаштований вільний (безперешкодний) доступ до приміщення, наявний пандус з поручнями з обох боків, кнопка виклику при вході до будівлі та місце для тимчасового розміщення дитячих колясок з інформаційною табличкою до нього. Для слабозорих людей, яким недоступні візуальні сигнали, стануть в нагоді тактильні та контрастні позначки надруковані шрифтом Брайля та здійснено маркування контрастним жовтим кольором сходинки, пороги, дверні прорізи. Встановлений звуковий маячок, який автоматично включається і подає звуковий сигнал при наближенні сліпої людини або людини з обмеженим зором, функціонує інформаційний термінал « Автоматизована система керування чергою» , який оснащений приладами для підсилення звуку для обслуговування осіб з порушенням слуху. З метою забезпечення комунікації з особами з порушенням слуху та можливістю відеозв’зку з перекладачем жестової мови, направлений договір про співпрацю до громадської організації « Всеукраїнська організація осіб з інвалідністю зі слуху « Українське товариство глухих» ;
- утворенням віддалених робочих місць адміністраторів відділу «ЦНАП» в старостинських округах: утворені ВРМ адміністратора відділу «ЦНАП» в усіх 16 старостинських округах;
_ запровадженням і удосконаленням надання адміністративних послуг соціального характеру через ЦНАП: впроваджено 85 адміністративних послуг соціального характеру, в тому числі адміністративні послуги ветеранам війни та членам їх сімей. Відтак, для ветеранів війни, членів їхніх сімей, родин загиблих Захисників і Захисниць України, особам з інвалідністю внаслідок війни стали доступні послуги щодо встановлення статусів, видачі/заміни посвідчень, продовження дії документів, призначення грошової допомоги чи компенсації.
У приміщенні Центру створені належні умови як для відвідувачів так і для працівників ЦНАП: приміщення вибране оптимальне за усіма зовнішніми та внутрішніми параметрами, враховано принцип «організаційної єдності», облаштоване меблями та технікою. Комп’ютерна техніка підключена до швидкісного Інтернету.
З метою створення комфортних умов перебування відвідувачів в Центрі та заощадження часу, встановлено платіжний термінал для оплати адміністративного збору, наявний інформаційний термінал для керування запису в електронну чергу, є можливість скористатися безкоштовним WI-FI. Проводиться робота по інформаційному забезпеченню ЦНАП: актуальна інформація розміщена на офіційному сайті Саф’янівської ради та інформаційних стендах. Адміністратори Центру та державні реєстратори підключені до наступних реєстрів: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Реєстр державного земельного кадастру, Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», Єдина державна електронна система у сфері будівництва, Реєстр територіальної громади; Єдиний державний демографічний реєстр, Комплексна послуг «єМалятко» за принципом «Один крок-безліч можливостей», Державний реєстр актів цивільного стану громадян. З січня 2023 року запроваджена послуга з оформлення і видачі паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм та паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Впродовж 2023 року Центром надання адміністративних послуг опрацьовано 10106 звернень громадян щодо надання адміністративних послуг, серед яких: адміністративні послуги соціального характеру – 1356; послуги Державного земельного кадастру – 1616; паспортні послуги – 2687; реєстрація місця проживання – 156; видача Витягів з реєстру територіальної громади -90; державна реєстрація речових прав на нерухоме майно – 3553; послуги з державної реєстрації ЮО та ФОП – 610; місцеві послуги – 4522; послуги державної інспекції архітектури та містобудування – 43; послуги для ветеранів війни, учасників бойових дій та членів їх сімей –10; оформлено житлових субсидій – 115. Віддаленими робочими місцями адміністраторів відділу «ЦНАП» у старостинських округах , мешканцям громади було надано 6547 адміністративних послуг.
За рахунок надання платних адміністративних послуг, протягом 2023 року до бюджету Саф’янівської сільської ради надійшли кошти на загальну суму 1686099,02 грн.
Налагоджена співпраця та підписані Угоди та Меморандуми з суб’єктами надання послуг: Міськрайонним управлінням Держгеокадастру в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі, Ізмаїльським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Одеса), Ізмаїльським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Головним управлінням ДМС України в Одеській області, кафедрою права Придунайської філії ПрАТ «ВНЗ «МАУП», Пенсійним фондом України в Одеській області. З метою створення для громадян максимально доступних та якісних умов отримання послуг соціального характеру між Управлінням соціального захисту Ізмаїльської районної військової адміністрації, Пенсійним фондом України в Одеській області, Міністерством у справах ветеранів України та адміністраторами ЦНАП відпрацьовується інтегрування кейсу надання адмінпослуг соціального характеру. Центр надання адміністративних послуг співпрацює з Міністерством цифрової трансформації України та ДП «Дія» щодо запровадження сучасних інновацій та використанні електронних послуг. З метою запровадження моніторингу якості надання адміністративних послуг, Центр підключений до інформаційної системи «Вулик», вживаються заходи щодо автоматизації роботи адміністраторів ЦНАП. У приміщенні Центру та віддалених робочих місцях «ЦНАПу» розміщені гіпертекстові посилання і QR-коди на форми опитування (анкети) з питаннями щодо оцінки рівня задоволеності суб’єктів звернення якістю надання адміністративних послуг. За підсумками оцінок якості адміністративних послуг, відвідувачі Центру задоволені роботою і сервісами. Велика увага приділялася підвищенню рівня професіоналізму та обізнаності адміністраторів та державних реєстраторів. Адміністратори ЦНАП постійно підвищували свій рівень кваліфікації шляхом участі в онлайн-курсах, онлайн семінарах, вебінарах , інформаційних сесіях, які проводилася Міністерством цифрової трансформації України за підтримки «U-LEAD з Європою» та Волинським регіональним центром підвищення кваліфікації.
Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Саф’янівської сільської ради і надалі працюватиме над розширенням переліку своїх послуг, підвищенням якості обслуговування та використанням у своїй роботі сучасних інформаційних технологій, а також забезпеченням сприятливих умов розвитку і спрощенням процедур надання адміністративних послуг. Працівники ЦНАП завжди раді бачити відвідувачів, прагнуть бути максимально корисними, намагаються надати відповіді на усі, поставлені запитання. Для нас дуже важливо, щоб кожна людина, яка звернулася до ЦНАП, вийшла з Центру з результатом та з гарним настроєм. Крок за кроком ми намагаємося будувати сучасний, європейський сервісний ЦНАП, орієнтований на потреби громадян!